Journey Through Our World
Sporten met flessen als gewichten. Goede vrienden die je spreekt via videobellen, en dan na een uur samen moeten beslissen of je een nieuwe zoomlink aanvraagt. Plots die twee kraaien in de tuin opmerken. Door corona kromp de wereld van het documentaire-echtpaar Petra en Peter Lataster. Toen de lockdown kwam, richtten zij de camera op zichzelf, op de natuur in hun tuin en op hun buren.
Journey Through Our World is minder een egodocument dan een herkenbare schets van die wonderlijke historische periode. Waarin de wereld tot stilstand was gekomen en de tijd, soms onbarmhartig, doortikte. Er is die kalmte waarin de dagen zich aaneenrijgen, en de aandacht opeens gevangen kan worden door een traag glijdende slak in de tuin. Er is de angst voor een onbekend virus. En ondertussen voeden de kraaien gewoon een jong op. Een dierbare vriendin blijkt ongeneeslijk ziek, en sterft. In al die tijd is er één constante: de tedere relatie van het echtpaar en hun liefdevolle blik op de wereld om hen heen.