Kate Nash: Underestimate the Girl
“Voor mij is dit een kwestie van leven en dood,” concludeert de Britse singer-songwriter Kate Nash al vroeg in de film, “want muziek houdt me in leven, en de muziekindustrie heeft me bijna kapotgemaakt.” Ze verwijst naar de voornamelijk uit witte mannen bestaande industrie, die haar eerst uitmolk en vervolgens liet vallen toen ze besloot om creatief gezien haar eigen plan te trekken. Nash betaalt haar derde plaat geheel uit eigen zak, organiseert een succesvolle wereldtour en verkast naar Los Angeles omdat ze daar meer kansen voor zichzelf ziet, als actrice bijvoorbeeld. Alles voor haar muziek, alles voor de fans. Maar deze creatieve doordouwer voorzag niet dat zelfs mensen die ze dácht te kunnen vertrouwen over lijken kunnen gaan.