Insight
Sophie is schoorsteenveger in Oostenrijk. Een bijzonder beroep voor een vrouw, zo toont deze sfeervolle zwart-witdocumentaire. De voice-over van Sophie vertelt kalm over wat ze zoal meemaakt tijdens een normale werkdag. Ondertussen volgt de camera haar tijdens zo’n dag, vanaf het moment dat ze haar huis verlaat – in de bus, haar hakken verruilend voor werkschoenen, soepel de veger hanterend in steeds weer andere omgevingen.