Abacus: Small Enough to Jail
Een familie-epos en een gevecht van de kleine man tegen de machtige overheid; de geschiedenis van de bank Abacus in het New Yorkse Chinatown vertelt meerdere verhalen. De documentaire volgt de bankiersfamilie Sung, die door de Amerikaanse overheid is aangeklaagd voor fraude tijdens de economische crisis. Geen van de grote Amerikaanse banken hoefde zich in de rechtbank te verantwoorden voor het verstrekken van ‘rommelhypotheken’; zij kwamen er vanaf met schikkingen van miljarden dollars. De kleine bank voor Chinese migranten belandt echter in een slepende juridische strijd. Jarenlang is de familie in touw om haar onschuld te bewijzen. We volgen de strijd van vader en moeder Sung, de oprichters van de bank, en hun twee dochters die het bedrijf van hun ouders hebben overgenomen. Een derde dochter is arts en nummer vier werkt als openbaar aanklager, maar zegt haar baan op als het familiebedrijf verdachte wordt. Via dit underdogverhaal krijgen we ook een inkijkje in de Chinees-Amerikaanse wereld en het financiële systeem van deze gemeenschap.