En attendant godot
Terwijl in Sarajevo geen huis meer overeind staat en de straten verdwenen zijn, ensceneert Susan Sontag er Beckets 'Wachten op Godot'. Sontag maakt zich boos over het feit dat slechts een enkele intellectueel het aandurft naar deze stad te komen. Dat was tijdens de Spaanse Burgeroorlog wel anders. Beelden van de repetities bij kaarslicht worden afgewisseld met beelden van het leven in Sarajevo. Een van de acteurs fietst elke dag naar huis naar de andere kant van de stad, dwars door 'snipers alley', de grote boulevard die midden door de stad loopt. De film is een onverbloemde aanval op het gebrek aan initiatief van de rest van de wereld om iets te doen voor deze stad en voor dit land. Sarajevo ís 'Godot'.