My Happy Complicated Family
Isa (17), Dylan (13) en Isabel (12) hebben alle drie door de relatiekeuzes van hun ouders een uitgebreide en bijzondere familie gekregen. Opgewekt vertellen ze over de dubbele gezinnen waar ze nu deel van uitmaken, over extra moeders en stiefmoeders, donorvaders, halfbroers en stiefzussen. Het is de schuld van sprookjes dat stiefmoeders een slechte naam hebben gekregen, maar volgens Isa is dat niet terecht. Tessa Louise Pope maakte in 2016 naam met haar eindexamenfilm The Origin of Trouble over haar eigen complexe familierelatie. Met het even strak als levendig gefilmde en vrolijk opgezette My Happy Complicated Family benadert ze het thema 'moderne gezinnen' op een tegendraadse, want ongebruikelijk optimistische manier. Natuurlijk, er waren problemen, soms is er schuldgevoel, maar deze drie meisjes zien ook veel pluspunten. Ze zijn trots op hun ingewikkelde families, en dan kan een film als deze een mooie gelegenheid zijn om dat ook hun ouders te laten weten.