Manifesto
Deze found footage-film is geheel samengesteld uit vaak shockerende video’s die Russische tieners op sociale media plaatsten. Onschuldige ochtendrituelen op YouTube of TikTok zijn gemonteerd naast paniekerige beelden waarin jongeren op de vlucht slaan voor schoolschutters. Leerlingen door heel Rusland blijken stiekem beelden op te nemen van gewelddadige en handtastelijke docenten. In de klas krijgen ze te horen dat een vrouw seks moet hebben wanneer haar man dat wil, ze worden idioten genoemd en geslagen. Een kritische tiener krijgt dreigend te horen dat er een verslag zal worden geschreven over haar politieke opvattingen.
De mobiele telefoon vormt een soort schild tussen deze jongeren en de wrede wereld, waardoor ze waarnemers én aanklagers zijn geworden. Wat er ook voor extreems gebeurt, ze blijven filmen. Manifesto is gemonteerd als een duister mozaïek dat beeld na beeld onder de huid kruipt, culminerend in een huiveringwekkend einde. De film toont zo hoe agressie en onderdrukking ongewild aan deze nieuwe generatie worden doorgegeven.