“Ik spreek voor honderd kinderen,” zegt de charismatische Menahem, nadat hij een vrolijk lied heeft gezongen over de rebbe die zijn kinderen het alfabet leert. Als kind stond de 35-jarige zanger en acteur bij zijn leraren bekend om zijn vlijt en mooie stem. Maar hij was ook een “porno kid”: jarenlang werd hij door hen seksueel misbruikt. “Verkracht,” zoals hij zelf onomwonden zegt.
Met de Franse filmmaker Yolande Zauberman keert Menahem na twintig jaar terug naar Bnei Brak, de ‘hoofdstad’ van ultraorthodoxe joden en plaats des onheils. Zaubermans uitsluitend in de avond opgenomen beelden vangen de voor buitenstaanders beklemmende sfeer van deze voornamelijk door charedische joden bewoonde wereld. De baardloze en kaalgeschoren Menahem is er een opvallende verschijning, maar met zijn open blik, charmante lach en openhartigheid trekt hij overal mensen aan die hem hun eigen verhaal toevertrouwen of met hem in discussie gaan. Zo legt de film de omvang en de stilzwijgende acceptatie bloot van het kindermisbruik in deze gesloten gemeenschap.