I Am Not Your Negro
In I Am Not Your Negro verbeeldt regisseur Raoul Peck het boek dat James Baldwin nooit afmaakte. Het resultaat is een radicaal, actueel onderzoek over ras in Amerika, waarbij Peck gebruik maakt van bijzonder archiefmateriaal en Samuel L. Jackson de teksten van Baldwin uitspreekt. De documentaire is een reis door de zwarte geschiedenis die de Burgerrechtenbeweging uit de jaren zestig verbindt met het huidige #BlackLivesMatter. De film stelt vragen bij de manier waarop Hollywood en de Amerikaanse samenleving met Afro-Amerikanen omgaan en uiteindelijk – via de levens en gewelddadige dood van Malcolm X, Medgar Evers en Martin Luther King jr. – waar Amerika voor staat.