Le vingt heures dans les camps
In een vluchtelingenkamp in het Sloveense Ljubljana presenteert een groepje Bosnische vluchtelingen elkeavond een journaal. Natuurlijk hebben zij geen mogelijkheid om het ook daadwerkelijk uit te zenden, maar zijvertonen het aan de kampbewoners op video. Ondanks de technische beperkingen proberen zijn een zo echtmogelijk journaal samen te stellen met leaders, een tune, vaste presentatoren, een selectie uit het internationalenieuws en eigen reportages uit het kamp. Chris Marker volgde de bevlogen ploeg op 13 juli 1993 van de ochtendtot de avond, terwijl zij hun programma voorbereidden, opnames maakten, monteerden en presenteerden. Hijmaakte verder interviews met andere kampbewoners en vroeg ze wat het voor hen betekende om een eigenjournaal te hebben. Vanuit deze invalshoek geeft Marker een persoonlijk portret van een vluchtelingenkamp in hetvoormalige Joegoslavië en tegelijkertijd levert hij kritiek op de internationale televisieverslaggeving in dit dooroorlog verscheurde land.