My Name Is Happy
Als tiener was Mutlu Kaya, een Koerdische uit het zuidoosten van Turkije, een beloftevolle zangeres. Ze stond in 2015 op het punt om door te breken in de finale van Turkey’s Got Talent, toen ze werd neergeschoten door een man wiens huwelijksaanzoek ze had geweigerd. Ze raakte daarbij levensgevaarlijk gewond.
Tijdens haar jarenlange revalidatie en pogingen om haar leven en zangcarrière weer op te pakken, wordt de familie opnieuw getroffen door geweld. Mutlu’s zus Dilek overleeft een moordaanslag van haar verloofde niet. Vastberadener dan ooit wil Mutlu, inmiddels een razend populaire TikTok-ster, het thema femicide aankaarten met een protestlied.
Mutlu en haar hechte muzikale familie worden gevolgd in die bewogen periode, waarbij ze opkrabbelen, strijden vóór gerechtigheid en tégen de normalisering van geweld tegen vrouwen in Turkije en ver daarbuiten. Intieme opnamen van het gezin Kaya worden aangevuld met archiefbeelden van fragmenten uit de talentenjacht en nieuwsitems over het urgente thema.