Jagged
Over het algemeen was 1995 een fantastisch jaar voor de popmuziek, maar het was bovenal het jaar van Alanis Morissette. Haar baanbrekende album Jagged Little Pill brak alle verkooprecords, en is met meer dan 33 miljoen exemplaren nog steeds het op één na bestverkochte album van een vrouwelijke artiest ooit. Het nummer ‘You Oughta Know’ werd het lijflied van iedereen die ooit gedumpt is, en ook in andere nummers nam Morissette geen blad voor de mond. Haar rauwe, bloedeerlijke teksten waren een noviteit. Die krijgen dan ook een verdiend podium in Jagged, samen met veel archiefbeelden, soms door Morissette zelf gefilmd. Ze vatten de explosieve energie van de concerten, het leven in de toerbus en de gekte van de roem.
Een lang interview vormt de meditatieve ruggengraat van de film. Openhartig vertelt de zangeres over het verloop van haar carrière. Hoe ze, amper 21 jaar oud, een wereldwijd fenomeen werd. Maar ook de weg ernaartoe. Op jonge leeftijd was ze al actief in de muziekindustrie – geen veilige plek voor een tienermeisje.