Skies Above Hebron
Amer heeft een voorliefde voor duiven; die kunnen overal naartoe vliegen, waarheen ze maar willen. Hoe weinig bewegingsvrijheid hij en zijn broertje Anas hebben, blijkt al in de eerste minuten van dit coming of age-verhaal, dat gedurende vijf jaar in Hebron is gefilmd. De jongens, dan elf en zeven jaar oud, houden duiven op hun dak, dat grenst aan het huis van een kolonist. Vanuit twee Israëlische nabijgelegen uitkijktorens wordt iedere beweging in de gaten gehouden. Het ene moment zijn de jongens nog gewoon aan het spelen, het volgende staan er gewapende soldaten voor de deur, omdat de kolonist heeft geklaagd. De camera krijgt nog een duw, maar de dreigende situatie loopt met een sisser af.
Ook Marwaan woont direct naast een Israëlische kolonie en kan zich daardoor niet vrij bewegen. In zijn straat is een checkpoint en er zijn voortdurend incidenten tussen stenengooiers en soldaten, waarvan omwonenden zoals hij het slachtoffer worden. Hoe houden deze drie jonge Palestijnen zich staande in een samenleving die zo onder hoogspanning staat?