Novi Sad, Servië, vrijdag 29 januari 1971. Het is drie uur ’s nachts. De dan 28-jarige regisseur en advocaat Želimir Žilnik vertelt recht in de camera dat hij in de loop van deze film onderdak probeert te vinden voor de zes dakloze mannen die hij net van straat heeft geraapt. En dat is, zo gaat de kijker zien, een hels karwei.
Žilnik legt zijn queeste vast in korte, zelfbewuste scènes, direct en bij vlagen ironisch van toon. Wat niet verbloemt hoe scherp en zorgwekkend actueel het probleem is dat hij aankaart.