Dancing for You
Iedere ochtend maakt een Poolse oma haar kleinkind Wiktor (12) liefdevol wakker. Ontbijtje op tafel, schone kleren aan en Wiktor is klaar voor een intensieve dag repeteren op de balletschool. Daar oefent hij met zijn klasgenootjes voor een belangrijke voorstelling waar hun trotse ouders op de eerste rij zullen zitten. Wiktors lieve oma is daar natuurlijk bij. Maar de jonge danser hoopt vurig dat zijn in het buitenland wonende vader ook komt kijken. Wiktor wil niets liever dan hem trots maken.
In dit gevoelige portret vol belangrijke levenslessen wordt Wiktor gevolgd in huis bij zijn grootouders, tijdens de strenge trainingen en buiten, waar hij kattenkwaad uithaalt met zijn vriendje. De jeugdige protagonist wordt niet ondervraagd, maar vooral geobserveerd door de camera, die in enkele rake scènes de hechte band tussen Wiktor en zijn oma, en tussen Wiktor en zijn afwezige vader laat zien. Op Wiktors gezicht zien we hoe hij zich groot houdt, verlangt, hoopt en ten slotte teleurgesteld wordt – en beseft dat hij het leven moet nemen zoals het komt.