Clive Davis: The Soundtrack of Our Lives
Platenbaas en talentscout Clive Davis is al vijftig jaar actief in de muziekindustrie. Hij studeerde rechten aan de Harvard Law School en werkte op de juridische afdeling van Columbia Records toen hij werd gevraagd de rockafdeling (CBS Records) te gaan runnen. "Ik wist niets van muziek," zegt hij over die begintijd in deze documentaire die zijn halve eeuw in de muziekbusiness bestrijkt. Hij ging in 1967 naar het Monterey Pop Festival, waar hij Janis Joplin hoorde. Hij contracteerde haar meteen, evenals gitarist Santana en later ook Bruce Springsteen. Meerdere successen volgden, tot hij in 1973 ontslagen werd. Daarop richtte hij het label Arista Records op, waar onder anderen Barry Manilow, Lou Reed en de indertijd negentienjarige Whitney Houston een contract kregen. De met archiefmateriaal, interviews en optredens omlijste film gaat diep in op zijn verstandhouding met Houston, voor wie Davis een vaderfiguur was. Toch besloot de platenbaas een dag na haar overlijden gewoon zijn jaarlijkse pre-Grammy Awards-uitreikingsfeest te houden: "The show must go on."