Mahalle’s School – Family Going Live
Ze zijn gewoon thuis, maar Janu en Vedu hebben toch keurig hun schooluniform aan. Ingespannen kijken ze naar het scherm van hun mobiele telefoon, netjes op statief gezet. Want ook in India heeft Covid-19 ervoor gezorgd dat miljoenen kinderen online les krijgen. Janu en Vedu zijn twee van hen.
Terwijl ze lesopdrachten uitvoeren, toont debuterend filmmaker Akshay Pradip Ingle vooral de reacties van de kids – afwisselend serieus, nieuwsgierig en een beetje uitdagend. Af en toe stelt Aksay een korte vraag. Kan Janu al rekenen? Wat denkt Vedu van de toekomst? De ouders kijken vol belangstelling toe en steunen ze; vader geeft zelf online les.
Langzaam verandert deze impressie van het nieuwe leren in een onbevangen en intiem portret van een Indiaas gezin, een portret zoals we dat niet vaak zien. Mahalle’s School – Family Going Live kreeg in India een prijs van de Public Service Broadcasting Trust, een organisatie die onafhankelijke filmmakers en documentaire hoog houdt.