My Name Is Nobody
In 1937 werd er in de Romeinse wijk Trastevere een klassenfoto gemaakt. Niemand kon weten dat twee jongetjes op die foto later filmgeschiedenis zouden schrijven: regisseur Sergio Leone en componist Ennio Morricone. Ze werden wereldberoemd. Tussen het uitzonderlijke duo zit een derde kind. Wat zou er van hém geworden zijn? Denise Janzee reist af naar Trastevere om, met het kiekje in de hand, te onderzoeken wie dat onbekende gezicht op die antieke foto kan zijn. De taxichauffeur, een oude kapper, een gepensioneerde advocaat, de lokale huisarts, een priester, een andere filmmaker – het zijn slechts enkele bewoners die zich over de foto en Janzee’s vragen buigen. Maar niet iedereen snapt het belang. Waarom zou je een film maken over een onbekende, waarvan er toch al zoveel rondlopen? Terwijl langzaam een beeld ontstaat van de onbekende man, portretteert de film ook de ondervraagden, de wijk en een maatschappij waarin beroemdheid tot het hoogste goed is verheven. Wat blijft er dan van je over als je maar een heel gewone burger bent?