Kids Cup
Ambitieuze, jonge voetballers uit China, Brazilië, de Verenigde Staten, Palestina en Noorwegen hebben maanden getraind om mee te kunnen doen aan de Norway Cup, een internationaal jeugdvoetbaltoernooi op hoog niveau. Deze ensemblefilm met een opzwepende soundtrack en rappe montage volgt diverse spelers – allemaal zo’n veertien jaar oud. Vanuit hun thuisland, waar ze hun tas inpakken en nog een laatste keer trainen, tot in Oslo, waar ze zich na aankomst installeren op hun logeeradres, wedstrijden spelen en rondhangen met teamgenoten. Ze voeren gesprekken met ouders, trainers en vrienden, en spelen de sterren van de hemel.
Maar het gaat in deze chronologisch opgebouwde documentaire om meer dan winnen of verliezen alleen. De tieners hebben allemaal hun eigen sociale en culturele bagage, en sommigen maken zich zorgen over familie of de omstandigheden in hun land. Vriendschappen verdiepen zich, teleurstellingen wisselen gevoelens van euforie af en opstandigheid en gierende hormonen zijn onvermijdelijk. De verhalen van deze jongens staan los van elkaar, maar ze delen dezelfde spanning en collectieve opwinding van dit grootse evenement.