Burning Land
In het noorden van Colombia bestaat een eigen vorm van stierenvechten met zijn eigen festival: de corraleja. Het is een drukbezocht spektakel in een enorme, uit schroothout opgetrokken arena waarbij de meest prestigieuze veeboer uit de streek zijn gevaarlijkste stieren loslaat op een groep waaghalzen.
We volgen de met filmische flair in beeld gebrachte voorbereidingen op het evenement. Alles wordt bondig en zonder uitleg of commentaar getoond. Monchi, de stugge en succesrijke veehouder met zijn volle prijzenkast, laat zijn beesten van het land naar de schuur drijven en vandaar per veewagen naar de arena vervoeren. Daar horen we al de opzwepende muziek van de blaaskapel. De fraai gemonteerde beelden geven een gedetailleerde impressie van het wrede, chaotische en primitieve schouwspel en vooral van het publiek – de vrolijk of bezorgd kijkende gezichten, de heupwiegende meisjes, de spelende kinderen, de plotseling opduikende roodgeschminkte duivel, de rijkelijk vloeiende rum.