Love Letters
Ze bestaan nog: jonge mensen die de kunst van het schrijven van liefdesbrieven beheersen. In Love Letters lezen vijf twintigers de intiemste brief voor die ze ooit schreven. Ze vertellen over de sentimenten en ideeën die bij het brievenschrijven horen, en bij het moment dat ze de brief in kwestie schreven. Ze ontsluiten het verhaal van de romance en het waarom van het epistel. Wat de brief deed voor de relatie – of niet deed. Soms zijn ze weeïg, soms verrassend literair: "Je brief moet minstens klinken alsof-ie zestig jaar geleden is geschreven," zegt een van de schrijvers. "Eigenlijk is brieven schrijven een soort gedeeld dagboek, als je het goed doet," vindt een ander. Dapper waren ze toen om hun gevoelens op papier te zetten, nog dapperder zijn ze nu om de brieven op camera voor te lezen. Of de ontvanger erbij is om de liefdesverklaring nog eens te horen, of niet.