Beba
De New Yorkse filmmaker Rebeca Huntt (‘Beba’) onderzoekt haar culturele achtergrond als Latijns-/Afro-Amerikaanse vrouw. Haar persoonlijke geschiedenis is een typische smeltkroes van diverse levensverhalen. Huntts moeder komt uit een welgesteld milieu in Venezuela. Haar vader is van Dominicaanse afkomst. Hij werkte op een suikerrietplantage, moest vluchten voor oorlogsgeweld en belandde in Brooklyn. Trots vertelt hij in een gesprek met Huntt hoe hij uiteindelijk een klein appartement in Manhattan wist te bemachtigen, een bewijs van zijn emancipatie.
Huntt belicht in vier hoofdstukken openhartig de gecompliceerde familiegeschiedenis, hoe ze opgroeide, de invloed van de Black Lives Matter-beweging en de dromen die ze voor haar toekomst heeft. Fragmenten uit familiefilmpjes, fotoalbums en ander archiefmateriaal illustreren haar jeugd in multicultureel (en latent racistisch) New York, net als de uit de losse pols gefilmde gesprekken met haar eigenzinnige zus. In de voice-over geeft Huntt commentaar en denkt ze hardop na over het geslinger tussen al die culturen.