Ouaga Girls
In Ouagadougou volgt een groepje jonge vrouwen een opleiding tot automonteur. Binnen het klaslokaal als veilige haven groeit hun vriendschap en wordt er gelachen, gespijbeld, gehoopt en gevreesd. Bovendien: tussen het strak invlechten van kapsels en een auto netjes overspuiten blijken genoeg overeenkomsten. Alleen sporadisch dringt de rauwe werkelijkheid de klas binnen. Want o ja: mag je van je traditionele echtgenoot straks wel een baan zoeken? Hoe gaat dat met de baby? De meiden laten zich niet kisten, en weten zeker dat "een vrouw elk soort werk kan doen als ze daartoe besluit". De camera volgt hun verrichtingen in en buiten het klaslokaal tot aan de examens en de diploma-uitreiking. Via gesprekken met de schoolpsycholoog worden de achtergrondverhalen van de leerlingen duidelijk. Terwijl bij de meiden het vertrouwen in een zekere toekomst groeit, dringt de vraag zich op of de turbulente politieke sfeer in Burkina Faso dat vertrouwen rechtvaardigt. Uit de nieuwsuitzendingen op de werkplaatsradio wordt duidelijk dat het armste land van Afrika aan de vooravond staat van grote veranderingen.