True Love in Pueblo Textil
Met vaart verteld inkijkje in het leven van de negenjarige Maribel. Het Cubaanse meisje, gekleed in een schattig donkerrood schooluniform met felrood sjaaltje, laat haar witte konijn Doc zien en beschrijft haar gevoelens van verliefdheid. Telkens als ze José op school tegenkomt krijgt ze vlinders in haar buik. Maribel vertelt gedetailleerd over hoe het voelt om getroffen te zijn door de oudste aandoening ter wereld: liefde. Ze moet de hele tijd aan José denken, dagdroomt dat ze samen naar Havana gaan en 's nachts in bed droomt ze dat hij vlákbij haar is. Het ontwapenende meisje, op de drempel van de prepuberteit, danst romantisch met haar beer in haar kamer, en kan niet wachten tot ze groot is, met iemand trouwt en dan voor altijd samen blijft.