Good Ended Happily
Beeldend kunstenaar Basir Mahmood is benieuwd wat er gebeurt als hij het filmen overlaat aan anderen. Hij hield zich in Monument of Arrival and Return al afzijdig van de filmset, terwijl een lokale crew op afstand zijn instructies ontving. Ook voor Good Ended Happily schetste hij alleen de kaders waarbinnen zijn werk kon worden uitgevoerd door een verder autonome filmploeg, afkomstig uit de filmindustrie in het Pakistaanse Lahore, bekend als Lollywood. Het enige dat ze te horen kregen, was dat ze de Amerikaanse Special Forces-operatie moesten reconstrueren waarbij Al-Qaedaleider Osama bin Laden omkwam.
De kunstenaar liet de uitvoering van de film geheel over aan de verbeelding van de crew, die zo de ruimte kreeg om de bloedige militaire operatie naar eigen inzicht vorm te geven. Deze nieuwe werkelijkheid, deels gefilmd in first-person perspective, ligt ergens tussen de feitelijke gebeurtenissen en een fictief verhaal in. Het is met opzet een imperfecte reconstructie geworden, gelegen in het spannende gebied tussen de intentie van de kunstenaar en de interpretatie door de filmcrew.