Uncanny Me
Lale heeft een drukke baan als fotomodel. Voortdurend bezig met het creëren van een robotachtige perfectie, en altijd onderweg tussen fotosessies en hotelkamers vraagt ze zich af of er nog ruimte is voor de echte Lale. Maar ze heeft een mogelijkheid ontdekt om meer vrijheid te hebben, zo legt ze haar moeder uit. Ze kan haar lichaam laten scannen, zodat ze in de virtuele wereld een digitale kloon krijgt die óók model kan zijn. Maar wat als die avatar een eigen leven gaat leiden? Voordat ze besluit de sprong in het diepe te wagen, wil ze meer weten over de morele en andere implicaties.
Werkelijkheid of illusie: dat is de tegenstelling die op verschillende niveaus terugkomt, in deze verkenning waarin documentaire en sciencefiction elkaar ontmoeten. Van de vorm van de film zelf, met een samenspel van realisme, videodagboek, modefoto’s en strakke futuristische taferelen, tot verwijzingen naar zaken rond identiteit in de huidige technologische tijd. Is realiteit nog belangrijk? Met digitale maskers en prachtige natuurbeelden lijkt het soms een geheimzinnige droom. Lale op de drempel van de metaverse.