One Child Nation
Filmmaker Nanfu Wang werd geboren in 1985, tijdens de 35 jaar durende periode van de eenkindpolitiek in China. Als na de geboorte van haar eerste kind herinneringen aan haar kindertijd opkomen, keert de in Amerika wonende Wang terug naar haar plattelandsdorp in China.
Gaandeweg wordt duidelijk hoe iedereen aan deze onmenselijke praktijken meewerkte. En terwijl de Chinese regering de eenkindpolitiek een succes noemt, dicteert ze via muurschilderingen, onderwijs en vrolijke propagandafilmpjes inmiddels schaamteloos een nieuwe tweekinderenpolitiek.