Wild Blue Yonder
The brothers Albert and David Maysles are known as the co-founders of the movement that became known as direct cinema. Their 1976 film Grey Gardens, about an eccentric mother and daughter in a run-down mansion, became a cult classic. Albert still runs Maysles Films, but David died in 1987 at the age of 54. Celia Maysles, David's daughter, is now 27. She was a young girl when her father died, but the loss strongly influenced her life and even led to a serious mental breakdown many years ago. She is determined to find out more about her father and the autobiographical nature of his work. Celia is especially curious about the project that David was working on right before his death; a personal film called Blue Yonder. One of the people she interviews is her uncle Albert, who initially supports her plan, but then suddenly banned her from the Maysles film archive. Celia is deeply disappointed, but is determined to continue her quest.