Becoming Zlatan
The decisive years of Swedish soccer player Zlatan Ibrahimovic, told through rare archive footage in which a young Zlatan speaks openly about his life and challenges. The film closely follows him, from his debut with the Malmö FF team in 1999 through his conflict-ridden years with Ajax Amsterdam, and up to his final breakthrough with Juventus in 2005. Becoming Zlatan is a coming-of-age film that captures the complicated journey of this young, talented and troubled player as he becomes a superstar in the international football world. It’s a story about a young talent living under constant pressure: from teammates in Malmö who think he’s too egoistical and only plays for himself; from the tough managers at Ajax who send him to the bench, where he loses his self-confidence; and from his father, who tells the 18-year-old Zlatan: “You’re nothing. You’re nothing special until you’ve succeeded internationally.” Throughout his journey, Zlatan stays true to himself. When he finally succeeds in Italy, he also becomes much more private. Soccer superstar Zlatan Ibrahimovic is an enigma, but in this story from his breakthrough years, he gives us a glimpse at who he really is – if even just for a moment.