Becoming Zlatan
Portret van de Zweedse voetballer Zlatan Ibrahimovic aan de vooravond van zijn glorieuze carrière. Uniek archief materiaal laat een jonge Zlatan zien, die openhartig vertelt over zijn leven. De film volgt hem van dichtbij, vanaf zijn debuut bij Malmö FF in 1999, via een turbulente tijd bij Ajax naar zijn definitieve doorbraak bij Juventus in 2005. Becoming Zlatan is een coming-of-age film over de complexe weg die deze jonge, begaafde en getroebleerde voetballer aflegt om uiteindelijk een ster te worden in de internationale voetbalwereld. Het is het verhaal van een getalenteerde jongen die worstelt met zijn nieuw vergaarde roem en immense verwachtingen: van teamgenoten in Malmö, die vinden dat hij alleen voor zichzelf speelt; van trainers bij Ajax, die hem op de bank zetten waardoor hij zijn zelfverzekerdheid verliest; van zijn vader, die tegen de 18-jarige Zlatan zegt dat hij niets voorstelt: “je bent niks bijzonders zonder internationaal succes.” Met zijn uiteindelijke doorbraak in Italië gaan de deuren dicht en begint Zlatan zijn persoonlijk leven volledig af te schermen. Voetbalsuperster Zlatan Ibrahimovic is een mysterie, maar in dit verhaal laat hij – heel even – een glimp zien van wie hij is.