Goals
Best girlfriends Husna and Charlotte are inseparable—a golden duo on the soccer field and off—in the heartwarming short film Goals. But is everything about to change after the summer?
Charlotte is going to play for a different team, and is moving to a sports boarding school in Leuven, Belgium. But Husna is staying behind in Antwerp. It looks like this is the last couple of carefree weeks for these two teenagers, playing and chatting as they roam the neighborhood.
Anyone who’s ever lost track of a friend will identify with this story about growing up, and the emotional fragility that comes with it. “It’s like all my happiness disappears when you’re not around,” says Husna to her best buddy. Charlotte laughs it off, but she understands how important it is to keep seeing each other. Clowning around and feeling insecure go hand-in-hand in this tender portrait of youth.