Ether
In the 1970s, filmmaker and artist Velu Viswanadhan began his series of five films about the elements. This last part is about ether, the invisible essence of all matter. Setting out without a preconceived plan, structure or narrative, Viswanadhan’s film takes the form of a visual voyage through India, with the camera focused on the many aspects of life, both material and immaterial.