Flower Punk
It’s the eccentric flower sculptures that steal the show in this portrait of Japanese artist Azuma Makoto. He first came to Tokyo with his punk rock band, but it was through a job at a flower market that he discovered the expressive and emotional power of flowers. For Makoto, music and flowers are “the same tool to express myself.”
Makoto talks about his inspirations and motivations, accompanied by scenes in his lab-like studio, footage featuring spectacular past projects, and a lively visit to his family in rural Fukuoka. He has sent his flowers up into the sky and down into the depths of the ocean. What he thinks about most, though, is the massive impact of the Fukushima nuclear disaster, and how flowers are a reflection on nature and transience, on life and death.