Mallory
After the birth of her son, Mallory manages to kick her drug habit and does everything she can to get her life back on track. But a drug-free existence proves harder than she thought. She’s homeless, and her son gets taken away from her. From the car she lives in, she envies the carefree lives of passersby: she's excluded from that kind of life, and from society in general.
For 13 years, Helena Třeštíková followed this large, strong, caring woman on her long journey back to life. Men come and go, and she struggles with the Kafkaesque bureaucracy of the Prague institutions through which she hopes to attain a degree of normalcy. While setbacks and occasional strokes of luck come her way, she cherishes the hope to help others on the fringes of society, if she ever manages to escape herself. Mallory shows that what seems hopeless doesn’t have to be in vain.