When I Was Dead
Life flashing by before your eyes, bright light, seeing yourself lying dead, indescribable colors: people who have a near-death experience often return with extraordinary stories. In the words of Koos, who almost died in a traffic accident, "I think I know heaven exists, because I think I've been there." For Koos, his visit to the other side was a warm, positive experience. And after all, he came back. But as we see in this documentary, life is almost never the same again for those who have been there. The filmmakers invite three people to talk about their near-death experience and the impact it has had on their lives. They tell their stories seated in front of a blank wall; nothing can distract the viewer from the emotional impact of their stories. We also observe them as they go about their daily business. These subtle moments show in what ways and to what extent their lives have changed for good. Frankly, plainly, but not without emotion, three Dutch people tell their extraordinary tales.