The Confessions of Thomas Quick
In 1992, Sture Bergwall was in a psychiatric hospital when he confessed to the murder of a young boy who had disappeared in 1980. In subsequent years, he went on to confess to more than 30 other murders of varying degrees of gruesomeness. Bergwall called himself Thomas Quick, as he thought that was a better name for a serial killer. He tortured his victims and ate parts of their bodies: a Swedish Hannibal Lecter, you might say. He was sentenced to long terms of imprisonment. Over time, however, doubts about his guilt increased: was Quick really the serial killer he claimed to be, or had he led therapists and the police astray? The fascinating true story of Thomas Quick is told by Sture Bergwall himself, his brother Sten-Ove and the investigative journalists who finally revealed the truth. The film also uses archive footage, such as video recordings made by the police during reconstructions of the murders and dramatizations of the events from the story. The director is wary of adding cinematic effects, as the story is exciting enough as it is.