Too White for Me
In TOO WHITE FOR ME, Nick Broomfield focusses on the South African music world. Central figure is the 29-year-old black musician and producer Chicco Twala. Twala is a man with a remarkable career. He was born in the black township of Soweto, which is not a very privileged environment for a kid to grow up in, even if you have a great talent for music. But Twala managed to become a millionaire and with his music, a mix of disco and Western pop music with an undertone of African rhythms and songs, he made it to the highest rankings of the hit parades. Broomfield made an engaging portrait of this charming personality, including juicy details about Twala‘s friendship with Winnie Mandela, his unorthodox ideas about relationships and polygamy, and of course a lot of music.