Too White for Me
In TOO WHITE FOR ME begeeft Nick Broomfield zich in de Zuid-Afrikaanse muziekwereld. Hoofdpersoon is de 29-jarige zwarte muzikant en producer Chicco Twala. Twala is een man met een opmerkelijke carrière. Hij werd geboren in de zwarte township Soweto, een niet erg kansrijke omgeving voor een jongen om in op te groeien, zelfs niet wanneer je muzikaal begaafd bent. Twala wist het echter te brengen tot miljonair en is met zijn muziek, een mix van disco en westerse popmuziek met een ondertoon van Afrikaanse ritmes en liederen, doorgedrongen tot de hoogste regionen van de hitparades. Broomfield maakte een onderhoudend portret van deze charmante persoonlijkheid, vol smeuïge details over zijn vriendschap met Winnie Mandela, zijn onorthodoxe ideeën over relaties en polygamie, en natuurlijk met heel veel muziek.