A Twist in the Fabric of Space
Made with documentary footage that mixes up the real and the virtual world, this visual trip uses the manipulative power of film to condemn the lack of real contact in a time of over-communication. It is a life cycle made up of a silent big bang, undulating bodies and a hardcore techno city symphony. Sped-up, slowed down and cut-up images are mixed with distorted sound to create an abstract reality that gives the viewer enough space to make associative connections. The film tells the story in four parts. The first, "Coming Down," is the story of a creation: of a sun system, of a child. In part two, "Holding Tight," we see pile drivers hammering piles into the ground to a house beat, which creates a hermetic world with introverted people. Part three, "Wanting More," is a trippy anthology of spectacular images competing for the attention of oversaturated media consumers. In part four, "Letting Go," a boy and a girl meet each other in ecstasy - first during a rave, and then in a sex scene. Director Morgan Knibbe's chief inspiration was French writer and philosopher Georges Bataille, who wrote that "Man restores his lost sovereignty in ecstasy."