All for the Good of the World and Nosovice
"Using cars to change the world" is one of the mottos of the South Korean automobile manufacturer Hyundai, which produces 300,000 cars each year with the help of the inhabitants of the Czech village Nosovice. The factory looks like it came from another planet, the parking lot and the huge drab shoebox-shaped factory contrasting shrilly with the rolling green hills that surround them. Once, the local people grew vegetables here. Now, the villagers - employees - must get used to the Koreans' strict operating procedure and perform monotonous tasks in the factory. They spend entire days at the conveyor belt with barely a break. The farmers who used to own the land were subjected to huge pressure, including death threats, to sell their fertile agricultural plots bordering a nature reserve to the factory, sometimes for as little as 4,000 euros a piece. One of the landowners resists to the last and erects a statue made of rusty car parts and a copy of a letter containing a death threat. Czech director Vít Klusák's previous film work includes co-directing Czech Dream, in which he created a huge media campaign to entice Czechs to a fake hypermarket. In this film, Klusák follows nine of the people involved, once more creating a politically charged film that takes a stance against consumerism and destruction of the landscape.