When God Sleeps
After he addressed an imam in a song—which was taken as an insult—a fatwa was issued against the Iranian musician, poet, singer and activist Shahin Najafi in 2012. He travels from Turkey to Germany and settles in Cologne, where he now lives in fear: "sleeping with one eye open and with a knife under the pillow." Although Najafi is in constant danger, he continues to try to play music. When he adds fuel to the fire by releasing a new song about male domination in the Islamic world, the fatwa is issued again. Perhaps inevitably, this portrait of the "Salman Rushdie of rap" also covers issues such as terrorism, religion, repression, artistic protest and the refugee crisis.