When God Sleeps
Nadat hij in een lied een imam aansprak – wat werd opgevat als een belediging – werd tegen de Iraanse muzikant, poëet, zanger en activist Shahin Najafi in 2012 een fatwa uitgevaardigd. Vanuit Turkije trekt hij naar Duitsland, waar hij in Keulen neerstrijkt. Hij leeft daar in angst, en "slaapt met één oog open en een mes onder het kussen". When God Sleeps laat zien hoe hij zo goed als het kan muziek probeert te maken. Als hij met een nieuwe song over de mannelijke dominantie in de islamwereld olie op het vuur gooit, wordt de fatwa nogmaals bekrachtigd. Het portret van deze 'Salman Rushdie van de rap' stipt haast onvermijdelijk ook kwesties aan zoals terrorisme, religie, repressie, artistiek protest en de vluchtelingencrisis.