Sounds for Mazin
Something really major is about to change for Mazin. He has been deaf since birth, but soon he's going to get a cochlear implant. If all goes well, he'll be able to recognize all sorts of noises and understand speech. He is very excited about this, even though it's a bit scary. What if the operation doesn't work, like what happened to his classmate Katelin? She only got nauseous from it and wants nothing more to do with CIs. But on the other hand, what if Mazin's operation does work? What will his life be like then? He won't abandon all his deaf friends, will he? Sounds for Mazin follows the entire process, from the lead-up to the operation to getting used to hearing with the implant. Special attention is paid to the way in which Mazin perceives sounds, but at the same time, his relationships with his friends and chats with Katelin reveal that the implant will radically change his world in more ways than one.