Smalltown Boy
For 15-year-old David, there's no doubt whatsoever about his sexual orientation or the way he wants to expose this. But in the small town in England where he lives, not everyone is so accepting of the way the young man appears in public, dressed stylishly and effeminately. David explains how his foster parents kicked him out when he told them he was gay, so it is clear how much he has already had to cope with at such a young age. Smalltown Boy follows David during the last days of preparation for the annual carnival procession, in which he will participate as the first gay male alternative carnival queen. He is excited, but also nervous, because there are many people in town who will ridicule him and call him names. When the day of the parade arrives, David goes to the hairdresser to get made up. A little while later, he rides through town in a convertible wearing an elegant blue dress. With growing confidence and pride, he waves to the crowd. The self-conquest he has achieved on this day will change his life forever.