Smalltown Boy
Voor de vijftienjarige David is er geen twijfel over zijn geaardheid en de manier waarop hij deze wil uitdragen. Maar in het kleine dorpje in Engeland waar hij woont, denkt niet iedereen even positief over de manier waarop de jongeman zich, stijlvol en vrouwelijk gekleed, op straat vertoont. Als David voor de camera vertelt dat zijn pleegouders hem prompt de deur uitzetten nadat hij hun had verteld dat hij homo was, wordt duidelijk hoeveel deze jongen op jonge leeftijd al te verstouwen heeft gekregen. In Smalltown Boy wordt David op de voet gevolgd tijdens de laatste dagen voor de jaarlijkse carnavalsoptocht, waarbij hij als the first gay male alternative carnival queen zal meerijden. Hij is opgewonden maar ook bloednerveus, want er zijn heel wat mensen in het dorp die hem zullen bespotten of uitschelden. Als de dag van de optocht is aangebroken, gaat David naar de kapper en wordt hij zorgvuldig opgemaakt. Even later rijdt hij in een elegante blauwe jurk op een open auto door het dorp. Steeds zelfbewuster en trotser zwaait hij naar het publiek. De zelfoverwinning van deze dag zal zijn leven voor altijd veranderen.