Ah
When the ceasefire between the Kurdistan Workers Party (PKK) and the Turkish army broke down over the summer of 2015, various democratic organizations, including unions, political parties and guilds decided to organize a march for peace. But on the morning of October 10, even before the march could get underway in Ankara, two suicide bombers with suspected links to IS blew themselves up right in the middle of the demonstrators. It was the most deadly bomb attack in Turkish history, killing more than 100 and wounding 500 more. The survivors and their families still wonder why the security forces didn't have a more significant presence at the march - considering their customary practices and the mounting tension in the country. Using 25 accounts from eyewitnesses --many of whom lost loved ones in the attack ---filmmaker Mustafa Ünlü explores exactly what happened that day. More than merely investigating the facts, this film examines the lasting effects of exposure to such a violent attack.