Live from New York!
Ever since the very first episode in 1975, the satirical TV show Saturday Night Live has held a crucial place in the American TV landscape. With its blend of short sketches, parodies and musical interludes, it’s a show that not only mocks America’s pop culture, but also continuously contributes to it. In addition, it’s a leading training institute for American comedians. The list of stars who’ve had their breakthrough on the show goes on and on – from Dan Akroyd and John Belushi to Jimmy Fallon and Tina Fey. Forty years later, stars from the present and the past reflect on four decades of unforgettable TV. Original cast members talk about how the show became the hottest thing in town overnight. Live from New York! pays considerable attention to the countless legendary sketches that are engrained in the memories of millions of viewers. But the show has always received criticism as well – on its lack of diversity, for one thing. Black artists such as Garrett Morris found it hard to hold his own among all the young white men. And female artists like Julia Louis-Dreyfus, who later hit it big with Seinfeld and Veep, were rarely given the same opportunities as their male counterparts.