Eat Your Catfish
Eat Your Catfish is filmed almost entirely from Kathryn’s point of view: the camera was fixed behind her wheelchair, and there was no film crew. Filmmakers Adam Isenberg, Senem Tuzen and Noah Arjomand—who is Kathryn’s son—have put together a brutally honest portrait from more than 900 hours of recordings. ALS has not only destroyed Kathryn’s muscles, but also puts a heavy strain on her marriage. Her husband can’t manage to look after her, and the professional care providers are also having a hard time. But helpless as Kathryn is, her critical and humorous spirit remains independent.