..The Flood..or..Looking for Atlantis
The history of the Flood, as described in the Bible, is represented in many mythologies: world-wide there are numerous variations on the story of Noah‘s Ark. The Greek philosopher Plato also related the story of a highly cultivated civilisation that was said to have gone down due to a flood. He named the submerged continent Atlantis. The English bestselling author Colin Wilson, key figure of this film, investigated the parallels between the myths about the prehistoric history of mankind and the scientific theories about the same subject. THE FLOOD OR LOOKING FOR ATLANTIS is part of the documentary series MYTHS OF MANKIND. Compiler Roel Oostra (1946) makes and produces cultural TV programmes. The episode GENESIS IN STONE from his documentary series in twelve parts HISTORY MYSTERIES has won various awards.