The Future Is Ours
Hanne and Peter are already near 70 and widowed when they meet. Their love is unexpected, intense and delightful, and they enjoy each other to the fullest. Since their time together is limited, they decide to move in together near Peter’s hometown in the north of Germany, in a beautiful village on the Baltic Sea. This is a major change for Hanne, as she lives in the south of the country and must leave home, friends and children behind to join her love. With attention to both the romantic and the realistic aspects of this adventure, the film follows the two in their new life together. At first things go wonderfully, but after a while they must confront minor irritations and memories of their former lives and the loves they lost. What’s more, their adult children are not all that enthusiastic about their parents’ choices, and one of Hanne’s sons in particular struggles with her move. Although the equilibrium would seem to be disrupted, the two search for new ways to make it all work. The question is whether the foundation of their relationship is strong enough to overcome the setbacks.